Opvang

Meisje met pop

Binnen onze opvang bieden we een kinderdagverblijf, peuteropvang en buitenschoolse opvang aan, waarbij Humankind de leiding heeft. Humankind is met 40 jaar toonaangevend in Nederland op het gebied van kinderopvang- en ontwikkeling. De medewerkers van Humankind zetten zich dagelijks met hart, hoofd en handen in voor een optimale ontwikkeling van ieder kind. We zijn elke dag open van 07.30 uur tot 18.30 uur.

Peuter met speelgoed

Kindvisie

De opvang van Humankind is een minimaatschappij, waar kinderen in een veilige omgeving oefenen met samenleven en samenwerken. Spelenderwijs. Kinderen denken, doen en beslissen mee, want zelf doen en zelf ontdekken geeft zelfvertrouwen! Op hun eigen manier, in eigen tempo, samen met anderen. Ieder kind ontdekt en beweegt de wereld.

Pedagogische visie

Waar hun eigen nieuwsgierigheid naar uitgaat, dat willen kinderen ook zélf onderzoeken. Elke keer als ze dat doen, ontstaat concentratie en vergeten ze de wereld. Ze zijn erg betrokken bij hun bezigheid, waardoor ze steeds weer een nieuwe stap zetten. Zo leren en ontwikkelen kinderen.
Het gaat er daarbij niet om hoe slim je bent, maar hoe je slim bent. Ieder kind is slim op zijn of haar eigen manier en beschikt over eigen talenten. Een kind krijgt bij Humankind de ruimte om te ontdekken wat hij of zij leuk vindt en waar hij of zij goed in is. Dit geeft een boost aan zowel hun zelfvertrouwen als welbevinden. Humankind zorgt voor randvoorwaarden, zoals een veilige omgeving, volwassenen die er zijn voor het kind, rijk materiaal en nieuwe inspiratie.

Peuters met lego